هشدار FDA-تداخل بیوتین باتست‌های آزمایشگاهی

0
670
هشدار FDA-تداخل بیوتین باتست‌های آزمایشگاهی سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار داد بیوتین یا ویتامین B7، می‌تواند با نتایج تست‌های آزمایشگاهی، از جمله تست تروپونین برای تشخیص انفارکتوس میوکارد، تداخل ایجاد کند.
هشدار FDA-تداخل بیوتین باتست‌های آزمایشگاهی سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار داد بیوتین یا ویتامین B7، می‌تواند با نتایج تست‌های آزمایشگاهی، از جمله تست تروپونین برای تشخیص انفارکتوس میوکارد، تداخل ایجاد کند.

هشدار FDA-تداخل بیوتین باتست‌های آزمایشگاهی

سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار داد بیوتین یا ویتامین B7، می‌تواند با نتایج تست‌های آزمایشگاهی، از جمله تست تروپونین برای تشخیص انفارکتوس میوکارد، تداخل ایجاد کند.
کارشناسان اعلام کردند که بیوتین در خون یا دیگر نمونه‌های گرفته شده از بیمارانی که سطوح بالایی را از این ویتامین در مکمل‌ها مصرف می‌کنند، می‌توانند از نظر بالینی نتایج تست‌های آزمایشگاهی را اشتباه نشان دهند. این سازمان با افزایش در تعداد عوارض جانبی گزارش شده در همین رابطه مواجه شده، از جمله یک مورد مرگ که به تداخل بیوتین با تست‌های آزمایشگاهی مربوط می‌شود.
این مکمل ممکن است بسته به نوع تست، نتایج را به اشتباه بالا یا پائین نشان دهد و این امر منجر به مدیریت نامناسب بیمار یا تشخیص نادرست بیماری خواهد شد. به‌طور مثال، نتیجه تروپونین (بیومارکر مهم بالینی برای کمک به تشخیص حملات قلبی) که به اشتباه کمتر از مقدار واقعی نشان داده شود، منجر خواهد شد به تشخیص نادرست و پیامدهای بالقوه جدی بالینی.
این سازمان مدعی است که گزارشی دریافت کرده، مبنی بر مرگ یک بیمار که سطوح بالایی را از بیوتین مصرف می‌کرده و به دنبال نتایج اشتباه تروپونین و تشخیص نادرست فوت کرده است.
بسیاری از تست‌های آزمایشگاهی از تکنولوژی بیوتین و توانایی آن برای باند شدن به بیومارکرهای خاص پروتئینی بهره می‌برند.
سازمان غذا و دارو به افرادی که سطوح بالایی را از بیوتین‌ها مصرف می‌کنند، هشدار می‌دهد این میزان از بیوتین در خون آنها می‌تواند در نتیجه تست‌های آزمایشگاهی تداخل ایجاد کند. بسیاری از مکمل‌های غذایی که برای مو، پوست و ناخن تجویز می‌شوند، تا ۶۵۰ برابر بیشتر از میزان توصیه شده روزانه بیوتین دارند. بنابراین پزشکان باید سطوح بالای بیوتین را برای بیمارانی با شرایط خاص مانند مالتیپل اسکلروزیس تجویز کنند.
این سازمان همچنین به پزشکان توصیه می‌کند:
*با بیمار در مورد مصرف هرگونه مکمل بیوتین، از جمله مکمل‌هایی که برای پوست، مو و ناخن مصرف می‌شوند، صحبت کنید.
*آگاه باشید که بسیاری از تست‌های آزمایشگاهی، از جمله تست‌های تشخیصی قلبی‌عروقی و تست‌های هورمونی، که از تکنولوژی بیوتین استفاده می‌کنند، ممکن است تحت تاثیر این تداخل قرار گیرند و اگر بیوتین در نمونه بیمار وجود داشته باشد، نتایج را اشتباه گزارش کنند.
* اگر بیمار بیوتین مصرف می‌کند، مسوول آزمایشگاه را در جریان قرار دهید.
*اگر نتیجه آزمایش با تظاهرات بالینی بیمار همخوانی ندارد، پزشکان باید تداخل بیوتین را به عنوان یک منبع احتمالی اشتباه در نظر داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید